torsdag 29. mars 2012

Hodeplagg

  Vi fikk i oppdrag å lage en hodeplagg ved bruk av forskjellige materialer. Vi kunne lage hva som helst så lenge det satt fast på hode. Først satt jeg ned og tegnet skisser.


Jeg bestemte meg for å lage en tallarken med en cupcake opp på. Som dere kan se på skissene har jeg tegnet ned noen forslag. Etter det har jeg begynt med å lage skjelettet av stoltråen og flora teip. 

Etter på lagde jeg tallarken av masse avispapir og tapetlim. Det var på møte en underlag. 

Underveis da tapetlim tørka lagde jeg cupcake. Materialene jeg brukte var: Bølgepapp som skulle være muffinspapir, bobleplast som skulle være inne, stoff som skulle være kremen og perler som skulle være pynt. Jeg klipte også hjerter i rosapapir og limte på bølgepappen. 



Jeg måte ha en farge på talarken. Jeg tenkte å male den hvit og dekorere med blå mønstrene, men det hadde ikke passet og jeg ville ikke ha alt for mye farger. Derfor blanda jeg rosa med hvit og litt gult og fikk samme fargen som kremen var. 



Den gule fargen jeg hadde på muffinspapiret passet ikke til resten av haten, derfor malte jeg den mørke rosa. 


Også tegnet jeg roser på tallerken.
Kantene på tallerken ble skikkelig stygge, derfor måte jeg finne på noe jeg kunne dekke det med. Jeg fant en slags bånd jeg lagde sløyfer med og limte på de kantene. Etter det limte jeg muffins på tallerken. 

Ferdig produkt: 





Modist. 

En modist ( en hattemaker ) er en som jobber med produksjon og reparasjon av hatter, hodeplagg og tilbehør. Faget går ut på å kunne jobbe med forskjellige teknikker, maskiner og verktøy. Modist jobber også med kunder og oppdragsgiveren. Hvis du skal jobbe som modist må du være kreativ og nøyaktig. En modist jobber med strekking drapering, modellering, forming av ulike materialer, utføre ulike former på dekor og tegne mønstre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar