torsdag 1. september 2011

Første oppgave på DH - transverteknikk.

Hei !

Den første oppgaven vi fikk på skolen var " transferteknikk ".

Transferteknikk er overføring av bilder eller foto til andre materialer som eks. tekstil. Utstyr vi brukte var : pensel, lim, bildet, stoff, spenol strikkemaskin, vann. Fremgangsmåten : Alle måtte velge seg et bilde, foto eller motiv som vi etter på skulle overføre til tekstil. Jeg har valgt et bilde av jente som satt på en sykkel. Jeg klipte det ut nøyaktig og penslet med lim. Det penslede bildet har jeg lagt opp på stoffet og lagd den inni boka og ventet c. 5 minutter.Jeg strika den til den ble tørt. Jeg lo den inn i vannet i c. 5 minutter. Jeg tok vekk alt overflødig papir. Jeg behandlet bildet med litt spenol. Jeg strikka den til slutt. Her ser dere fremgangsmåten:







Og resultaten :






1 kommentar: